HOME > Newsy > Nowa klasa i więcej punktów

Nowa klasa i więcej punktów

Co nowego w regulaminie Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych 2019

Data publikacji: 2019-02-07

Zawodników rywalizujących w rajdach terenowych modeli RC czeka kilka ciekawych zmian. Pojawią się nowe klasy, a system punktacji ostatniej rundy podniesie z pewnością poziom adrenaliny wprowadzając sporo zamieszania w tabeli.

Omawiane na Gali 2018 teraz czekają tylko na podpisy organizatorów - znamy już ostateczne zapiski w regulaminie ramowym i technicznym Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych 2019.

Pierwszą i chyba najważniejszą nowością, o której wspominaliśmy już w poprzednim artykule, jest zmiana rangi organizowanych przez Stowarzyszenie RC Motorsport zawodów. W tym roku kierowcy elektrycznych offroadowych modeli powalczą o pierwszy w historii tytuł Mistrza Polski! W drodze do korony czekać na nich będzie aż dziesięć rajdów.

Jakie kolejne zmiany znajdziemy w regulaminie?

Nie ma ich za wiele. Największa dotyczy rozdzielenia klasy Short Course z modelami typu "buggy". Właściciele takich maszyn jak Arrma Typhon, Mugen MBX7 czy HPI Trophy Buggy w sezonie 2019 powalczą w swojej nowej klasie 4WD Buggy. Cechą wspólną tych aut będzie napęd 4x4, szerokość kół poniżej 45mm oraz karoseria z kabiną "1-osobową" wyposażoną w tylny spojler i umieszczoną zza przednimi amortyzatorami. Wynika z tego również fakt, iż koła w całości muszą wystawać poza obrys karoserii. W sposób naturalny znika klasa 4WD Rock Racer. I to już wszystkie największe "rewolucje" w przepisach.

Cieszące się sporym zainteresowaniem specjalne Puchary będą kontynuowane w Mistrzostwach Polski. Pod koniec roku poznamy więc najlepsze "Off-roadowe Lejdis" i najlepszych "Off-roadowych Juniorów" (tutaj wiek zawodnika nie może przekraczać 12 lat). Nic się nie zmieni także w rywalizacji zespołów. Na swoje pierwsze medale i tytuły będą za to mogli liczyć kierowcy z klasy Open. Do tej pory nieco pomijani, teraz przy zachowaniu minimalnej frekwencji 5 osób będą mieli prowadzoną własną klasyfikację. Nadal jednak wyniki zawodników z Open nie będą zaliczane do klasyfikacji generalnej.

Wzorem rajdów w skali 1:1, w tym roku ostatnia runda będzie podwójnie punktowana, zarówno w "generalce" jak i w poszczególnych klasach oraz pucharach. Ma to zagwarnować najwyższym poziom emocji, gdzie aktualny lider zmuszony zostanie do trzymania formy i tempa do ostatnich metrów. Różnice punktowe mogą zostać łatwo zniwelowane i nawet zawodnik spoza podium otrzyma jeszcze matematyczną szansę na mistrzowski tytuł. 

Na liście zmian znajdziemy jeszcze jedną nowość - pojawią się niezależni sędziowie obserwujący przejazdy zawodników jak również dbający o "poprawność" trasy. Sędzia chronometrażu także planuje zmiany na swoim stanowisku - powstał już innowacyjny system pomiaru czasu, który jak tylko uzyska uznanie... promotora pracy magisterskiej sędziego, zostanie wdrożony do off-roadowego cyklu.

W tym roku, z uwagi na narodową rangę, organizatorzy będą bardziej uczuleni na brak flagi i danych zawodnika naklejonych na karoserii.

Daleka droga po Mistrza

W drodze do pierwszego mistrzowskiego tytułu kierowców poprowadzi aż dziesięć rajdów. Offroadowa karuzela wystartuje już w marcu i to aż dwoma imprezami - Rajdem Zimowym i w ostatni weekend miesiąca, Rajdem Katarzynki. W kalendarzu znalazły się też dwie nowe imprezy. W kwietniu zobaczymy rywalizację w 1. Rajdzie Na Wzgórzach, a w upalne wakacje zawodnicy wystartują w 1. Rajdzie Małe Safari. Ostatnią metę kierowcy przekroczą w październiku.

Z uwagi na rangę Mistrzostw Polski nie są znane jeszcze lokalizacje poszczególnych rund. Organizatorzy chcieliby urozmaicić zawody zapraszając kierowców na nowe piaszczyste szlaki. Do tej pory wszystkie rajdy ograniczały się do toruńskich bezdroży. Patrząc jednak na fakt, iż brak w Polsce innych ośrodków organizujących takie zawody oraz wysokie koszty takich wydarzeń, na chwilę obecną organizatorzy cyklu poszukują nowych miejsc w regionie Kujaw i Pomorza. Temat wciąż pozostaje jednak otwarty.  

Teraz pozostaje tylko przygotować odpowiednio modele i czekać na pierwszy rajd.

Dodaj komentarz

Treść *
Autor * ( imię i nazwisko )
Kontakt * ( tylko do wiadomości Administratora )
* - pole wymagane

Uwaga!

Administrator nie odpowiada za treści publikowane w dziale "Komentarze".

Komentarz pojawi się na stronie po zaakceptowaniu go przez Administratora. Każdy komentarz musi być podpisany przez autora (imię, nazwisko), wraz z podaniem kontaktu do autora. Brak tych danych może skutkować usunięciem komentarza.

Administrator ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.

Najbliższe imprezy NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

2019-11-03 2 Rajd Mały Dakar

 MAGAZYN "RC AUTA"
Magazyn samochodowych modeli RC

WSPIERAJĄ NAS

Toyota ToruńMiasto ToruńŚwiat Reklamy Toruń Biedronka magazyn Rally and RaceModele zdalnie sterowane Toruń Driving ExperienceRajdy24Fonte